تبلیغات
دانشگاه پیام نور خوانسار-سربازان جنگ نرم - کمی باماهواره
 
دانشگاه پیام نور خوانسار-سربازان جنگ نرم
اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی
پنجشنبه 24 تیر 1389 :: نویسنده : خادم ولایت
پیام اصلی سریال‌های ماهواره‌ای؛ مناسبات عاطفی نامشروع بین نسلی
رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز گفت: پیام اصلی سریال‌های ماهواره‌ای ایجاد مناسبات عاطفی نامشروع بین نسلی و ذائقه‌سازی برای عدم وفاداری به خانواده مبتنی بر تولید هیجان در این فیلم‌ها و سریال‌ها است.
گرداب- حسن عباسی با اشاره به جنگ نرم فرهنگی دشمن كه در فیلم‌های تولیدی و ماهواره‌ای فارسی‌زبان نمود پیدا كرده است، اظهار داشت: 10 سال قبل مسئله عروسك باربی را در كشور پی‌گیری كردیم و یك نمایشگاه برای آن به وجود آمد و عروسك دارا و سارا كه در كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان ساخته شده بود، در واكنش به قضیه باربی به وجود آمدند.

وی با تأكید بر اینكه بسیاری از مردم جامعه از این موضوع كه فضای تربیت دختران در اختیار باربی قرار داشت بی‌اطلاع بودند، تصریح‌كرد: در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی به این مقوله پرداخته شد و در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد، 400 بار نمایشگاه باربی برگزار شد كه در زمان 11 سپتامبر رخ داد. رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز بر همین اساس به استفاده آمریكا از باربی برای حمله به افغانستان اشاره و متذكرشد: آمریكا با پوستر باربی كه یونیفرم نظامی به تن داشت و بالای آن نوشته شده بود روح آمریكایی باربی، به جنگ افغانستان آمد.

دارا و سارا در پاتك به باربی وارد جامعه شد
وی با اشاره به اینكه دارا و سارا در پاتك به باربی وارد عرصه شد، افزود: در همان زمان كه جنبش‌های شیطان‌پرستی شروع شده بود چندین‌بار برنامه‌های رسمی تلویزیونی برای آن ساخته شد و نمایشگاهی عظیم از كتاب‌های شیطان‌پرستی، موسیقی و نشانه‌های آن و هم‌چنین فرهنگ‌سازی، معرفی كردن و تعیین مخاطرات آن بیان شد كه در دوره‌های بعد نیز ادامه یافت.

عباسی در عین‌حال به جنگ سخت دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و اضافه‌كرد: روزی كه جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و صدام به ما حمله كرد آیا در برنامه‌های رسمی خود این موضوع را مطرح می‌كردیم كه، جنگ سخت به وجود آمده و خرمشهر را تصرف كرده است و باید چگونه مواجه با آن صورت گیرد و باید گفت كه آیا این تبلیغ صدام و تانك تی 72، هواپیمایی میگ 25 و ناوچه عزی بود؛ كه در واقع چنین نیست.

وی با تأكید بر اینكه وقتی جنگ به وجود آمد و دشمن قسمتی از كشور را گرفت باید آمادگی مقابله با آن را داشت، گفت: باید با تبیین وضعیت، مناطقی را كه در دست دشمن است پس گرفت ضمن اینكه باید جامعه را واكسینه كرد و ما ترسی از این قضیه نداریم.

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینكه عرب‌ها وقتی اسلام را به ایران آوردند ما با قرار دادن فیلتر، اسلام را از آنها گرفتیم اما زبان عربی را برای خود انتخاب نكردیم، اظهار داشت: اسلام وقتی به ایران آمد ما از جوهره فارسی و ایرانی خود با آن ترشح كردیم و امروز اسلامی كه از جمهوری اسلامی در دنیا ندا داده می‌شود اسلام اصلی است نه اسلام سلفی عربستان كه این ظرفیت فرهنگی ایران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینكه زمانی كه می‌خواستیم جواب پوپر را بدهیم 1400 صفحه كتاب جامعه‌باز و دشمنانش را در دو هفته مجبور بودیم حاشیه بزنیم تا بتوانیم در دانشگاه مناظره كنیم، تصریح‌كرد: امروز هم از اینكه چهار هزار قسمت سریال مثل ویكتوریا را ببینیم واهمه‌ای نداریم چرا كه باید جامعه را واكسینه كرد و این تبلیغ سریال‌ها نیست.

عباسی بر همین اساس به دیدن این سریال‌ها از سوی نسل جوان اشاره و متذكرشد: اگر اصل ما واكسیناسیون است ما همان كاری كه با عروسك باربی، جنبش‌های سیتنیزم و شیطان‌پرستی، موسیقی متالیك‌ها انجام دادیم هنوز هم ابا نداریم و با دیدن این سریال‌ها و نقد و بررسی آن، جامعه را واكسینه كرده و هنرمندان را توجیه می‌كنیم.

وی در ادامه به پیام این فیلم‌ها اشاره كرد و افزود: این فیلم‌ها یك پیام ثابت ندارند و برای مخاطب ایرانی ساخته نمی‌شوند بلكه به تبع جهانی‌شدن فضایی به وجود آمده كه هر فیلمی كه ساخته شود همه دنیا می‌توانند آن را ببینند.

 ساخت سریال‌ها ماهواره ای مبتنی بر پدیده جهانی شدن است
این محقق و پژوهشگر یكی از الزامات و اقتضائات جهانی‌شدن را انعكاس پیام تولید شده دانست و تصریح‌كرد: زمانی سریالی كره‌ای مثل جومونگ در كشور ایران دیده می‌شود و روزی دیگر سریالی كلمبیایی مثل ویكتوریا یا سریالی آمریكایی مثل 24 در جهان دیده می‌شود و این فیلم‌ها فقط علیه مردم ایران ساخته نشده و مبتنی بر توطئه نیست بلكه به دلیل پدیده جهانی شدن است.

وی پیام این فیلم‌ها را به چند دسته تقسیم كرد و یادآورشد: موضوع اول مسئله جهانی‌شدن است، برای مثال سریال ABS، كه 105 قسمت و دارای مضمونی امنیتی است كه پیام آن مركزیت امپراطوری آمریكا برای جهان است.

پیام سریال 24 آمریكا اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی است
عباسی در ادامه به تلاش سریال 24 برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی اشاره كرد و گفت: آمریكا در سریال 24 مورد هجوم تروریست‌ها است و آنها می‌خواهند بمب اتم در آن منهدم ‌كنند كه این تروریست‌ها لزوما مسلمان هستند.

وی به مصاحبه بازیگر زن این فیلم كه متاسفانه نام و نشان ایرانی هم دارد، اشاره كرد و اظهار داشت: این بازیگر در مصاحبه‌ای گفته بود همه مسلمانان تروریست نیستند اما همه تروریست‌ها مسلمان هستند و این جمله‌ای است كه در یك فیلم سینمایی انگلیسی هم گفته شد.

این محقق و پژوهشگر در عین حال به تلاش و زمینه سازی هشت ساله سریال 24 برای روی كار آوردن یك رئیس جمهور سیاه‌پوست در آمریكا اشاره كرد و افزود: سال 2001 كه اولین سال ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش بود این سریال پخش شد و پالمر سیاه‌پوست از حزب دمكرات می‌خواست رئیس جمهور شود و هشت سال تلاش این سریال اوباما را در كاخ سفید نشاند.

وی با تأكید بر اینكه ژانر بعدی فیلم‌های آمریكایی مثل یونیت، باز هم اقتدار آمریكا در مواجه با تروریسم را نشان می‌دهد، گفت: ژانر سوم فیلم‌های داروینیستی مثل سریال هیرو (قهرمانان) و 4400 است كه دانشجویان ما اكنون آنها را می‌بینند.

عباسی در عین‌حال به 20 هزار فرسنگ زیر دریا ژول‌ورن اشاره و اظهار داشت: هیچ جا این عمق را ندارد و عمیق‌ترین گودال دریا‌های فعلی 11 كیلومتر در اقیانوس آرام است ولی كشتی ژول‌ورن دهه‌ها بعد ساخته شد كه همین زیردریایی‌های فعلی هستند و این پیش‌بینی‌ها در ادبیات، سینما و هنر بعدها در عرصه علمی امكان به تحقق رسیدن را دارد.

پیام برخی سریال‌های آمریكایی از بین بردن صله رحم است
وی با اشاره به اینكه در سریال هیرو، 36 نفر كه انسان‌های برجسته‌ای هستند با توجه به تئوری‌های داروین در این چند میلیون سال جهش یافته‌اند، تصریح‌كرد: در نظریه داروین انسان اول لجن، سپس كرم، قورباغه، میمون، انسان ناندرتال و به انسان امروزی تبدیل شده ‌است و با این تصور در آینده‌ای نه چندان دور انسان ویژه‌ای نشان داده می‌شود كه این یك پیام داروینیستی است.

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز با اشاره به سریال كایل ایكس وای كه مربوط به مسائل زیست‌شناسی و كروموزم است، متذكرشد: در پوستر این فیلم پسر 16 ساله‌ای نشان داده ‌شده كه پیراهن خود را بالا زده اما ناف ندارد و در واقع این پیام را می‌دهد كه انسان آینده قرار نیست در رحم مادر شكل گیرد بلكه در جعبه‌ای به وجود می‌آید و 16 سال بعد در جامعه رها می‌شود و در واقع این به معنی خانواده‌ستیزی و نفی مناسبات جامعه رحمی است.

وی یكی از مهم‌ترین پیام‌ها در اعتقادات ما را صله‌رحم دانست و یادآورشد: صله‌رحم یك انگاره استراتژیك در جامعه‌سازی است و جامعه رحمی جامعه‌ای است كه تمام انسان‌هایی كه در خیابان هستند از رحم‌های مادران در چهار نسل گذشته به وجود آمده‌اند.

عباسی با تأكید بر اینكه اگر این‌گونه نگاه شود كه قرار است در آینده جامعه‌ای به وجود آید كه در آن چیزی به نام رحم مادر و رحم طبیعی موجود نباشد و بچه‌ها بند ناف نداشته باشند كه در واقع پیام سریال كایل ایكس ‌وای است، یادآورشد: بنیان خانواده ستیزی از همین جا گذاشته می‌شود و متاسفانه دعواهای علمی بر سر مسئله داروین كه در آمریكا به شدت جدی است، در محافل علمی ما دیده نمی‌شود.

وی ژانر بعدی را، مسئله نفی فرشته‌ها دانست و گفت: نمونه‌های آن سوپرنچرال (مافوق طبیعی) است كه دبیرستانی‌ها و دانشجویان جوان ما آن را مشاهده می‌كنند.

وی ادامه داد: سوپرنچرال یا مافوق طبیعی سریالی است كه در آن خدا مرده كه در واقع حرف نیچه است و و تنها فرزندانش یعنی فرشته‌ها و شیاطین آمده‌اند تا از زمین غنیمت جمع كنند؛ قهرمان فیلم سوپرنچرال می‌‌گوید كه هان پدرتان مرده و شما آمده‌اید تا در زمین غنیمت جمع كنید.

این محقق و پژوهشگر به جبرئیل، میكائیل و رافائل كه اسم فرشته‌ها است و در مقابل آنها لوسیفر یا شیطان قرار دارد در این فیلم اشاره كرد كه به جان یكدیگر افتاده‌اند و گفت: بشر در این فیلم از دعوای فرزندان خدا خسته شده و این بخشی است كه در این قسمت وجود دارد و جوانان و نوجوانان ما این فیلم‌ها را می‌بینند و اگر ما این موضوعات را نادیده بگیریم، بنیان‌های جوان و نوجوان ما در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها ضربه خواهند خورد.

وی در ادامه به فیلم لژیون كه در آن قرار است انسان موعودی كه می‌خواهد جهان را نجات دهد در رحم خانم ناپاكی است كه تلاش می‌كند بچه را از بین ببرد اشاره و اضافه‌كرد: خداوند به جبرئیل دستور می‌دهد كه این بچه‌ را نابود كند و میكائیل به زمین می‌آید تا از آن دفاع كند و دو فرشته خدا در روی زمین برای برادركشی آمده و كشتار صورت می‌گیرد.

پیام دیگرسریال‌های ماهواره ای تضعیف فرشتگان است
عباسی به چهره‌ ضعیفی كه از حضرت جبرئیل در این سریال‌ها نشان داده می‌شود، اشاره كرد و افزود: در قرآن كریم هفت متعلق ایمان آورده شده كه شامل ایمان به خدا، غیب، ملائك، انبیاء، كتاب، آیات الهی و ایمان به آخرت است و اگر جبرئیل كه فرشته وحی است در باور افكار عمومی و نسل بعد زده شود، با توجه به تصویر و القایی كه این سریال‌ها برای نسل بعد ساخته‌اند، جوان با خود می‌گوید فرشته‌ای كه كتاب وحی را آورده چهره ضعیفی دارد.

وی در ادامه به سریال‌هایی مثل سوپرنچرال و فرشتگان كه در آمریكا ساخته می‌شود و یا سریال پرافسی كه كفركشی را نهادینه كرده و در آنها همیشه شیطان پیروز است، نیز اشاره كرد.

این محقق و پژوهشگر با تأكید بر اینكه فیلم‌های آمریكایی ژانری را شروع كردند كه بنیان‌های خانواده را هدف قرار داد، گفت: این ژانر یك لایه دوم برای خانواده‌های آمریكایی به نام خانه‌داران عاجز ساخت كه در آن پنج خانم را در پنج تیپولوژی خانواده مورد بررسی قرار می‌دهد كه در واقع یك دین جدید به سبك زندگی آمریكایی است.

وی با بیان اینكه در اعتقاد ما دین به معنی راه و روش زندگی است و تلقی آنها راه و روش و سبك زندگی، دین است، افزود: چون سبك زندگی‌ها متنوع می‌شود، پس دین‌ها هم متنوع می‌شوند و این كثرت‌گرایی دینی را به وجود می‌آورد.

عباسی با اشاره به اینكه پیام اصلی این سریال‌ها تحت شعاع قرار دادن خانواده و مناسبات عاطفی بین نسلی است، افزود: در این فیلم‌ها مثلا مرد خانواده كه 56 ساله است با منشی 30 ساله خود ارتباط داشته و مخاطب به خانم 50ساله هم حق می دهد كه به سراغ مرد 32 ساله رفته و این گونه است كه روابط مثلثی شكل می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینكه روابط مثلثی در فیلم‌های سینمایی جواب می‌دهد، اظهار داشت: مرد در عین اینكه یك زن رسمی دارد هم‌زمان با یك معشوقه غیر رسمی هم ارتباط داشته كه نمونه چنین مردی را در سریال "ویكتوریا" می‌بینیم، و یا زنانی در این گونه سریال‌ها با چندین مرد رابطه دارد.

این محقق و پژوهشگر خطر این سریال‌ها را چرخشی بودن دوره زمانی آن دانست و گفت: در سریال "لاست" دلیل كشش 120 قسمتی رابطه عاطفی مثلثی است، در 68 قسمت اول بین شخصیت اول فیلم با دو مرد اصلی كه در فیلم وجود دارد مخاطب دائم به دنبال این است كه ببیند زن به كدام یك از آنها كشش دارد و این در بقیه قسمت‌ها نیز ادامه دارد و مدام در نوسان است.

وی گفت: هیجان زایی كه در سریال "لاست" دیده می شود، فروپاشی خانواده و ذائقه سازی بوده و این را القا می‌كند كه هر گلی یك بویی دارد و نباید تنها به یك خانواده بسنده كرد چرا كه خانواده اول كهنه شده است.

عباسی ادامه داد: نكته مهم این است كه این فیلم‌ها هیجان تولید كرده و این به معنی غلیان احساسات خارج از ظرفیت غریزه و فطرت انسان است، مانند اینكه وقتی یك زوج 60 سال با هم زندگی می كنند و دوز هیجان جنسی در زندگی آنها پایین است و این هیجان زایی و تنوع طلبی جنسی آنها را از زندگی خوب و خوشی كه دارند، منحرف می‌كند.

وی با تاكید بر اینكه این فیلم‌ها هیجانی در جامعه تولید می‌كند كه منجربه زنای ذهنی می‌شود، گفت: در این مسئله فرد زنای جسمی و فیزیكی انجام نداده و حتی نامحرمی را لمس نمی‌كند اما در فكر خود زنای ذهنی انجام می‌دهد.

این پژوشگر مسائل فرهنگی به اظهارات مسئولان وزارت ارشاد مبنی بر كاهش مطالعه در كشور اشاره كرد و گفت: با بررسی صورت گرفته پیرامون این سریال‌ها و زیرنویسی كه در آنها صورت می‌گیرد، نزدیك به 5600 صفحه در هشت سیزن سریال 24 به مخاطب نمایش داده می‌شود كه حجم زیاد مطالعه این زیرنویس‌ها موجب تصویر سازی ذهنی در مغز مخاطب می‌شود.

عباسی با اشاره به اینكه زنای ذهنی اولین كاركردی است كه در این سریال‌ها دیده می شود، اظهار داشت: متاسفانه افراد حوزوی و دانشگاهی این بحث را پیگیری نكردند در حالی كه باید مكانیزم واكسیناسیون آن را مشخص كنیم.

وی در پایان اظهار داشت: رسانه ملی باید برای آگاهی مردم و واكسینه كردن جامعه از مخاطرات این سریال‌ها وارد عرصه شود.

منبع: فارس




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 04 و 48 دقیقه و 57 ثانیه
Admiring the time and effort you put into your site and detailed information you offer.
It's great to come across a blog every once in a while that
isn't the same outdated rehashed material. Great read! I've
saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :